10

10 yıl önce bugün (belki de 25 Ocak, hala tartışma konusu) mesaj kutumda bir ileti belirdi. Üç paragraf, kısacık, nasıl dengeli, nasıl düzgün bir mektup. Ne ağlak ne de sırnaşık. İlan-ı aşk değil katiyen, eli yüzü düzgün bir ”daha yakından” tanıma arzusunun dillendirilmesi. Bir de düşünceli, beni zor durumda bırakmamak için arkadaşlığımızın her şart altında devamına söz veriyor satırları. Yani arkadaşlığımızı rehin almıyor, hayalperest aşk nameleri düzmüyor, adam gibi gelmiş ruhuma yakından bakmak istiyor. İyi de bakalım ben o kadar yakından dikizlenmeye hazır mıyım? Sevda, en başta kendimizle sıkışıp kaldığımız bir asansör gibi. Kaçacak tek bir delik yok. Tüm çirkinliklerine, bencilliklerine bakacaksın, bakmakla kalmayacaksın seveceksin onları, sevdireceksin. Bu ve benzeri abuk cümlelere mazur bıraktım kendisini ertesi akşam. Ertesi akşam, çünkü düşünmem için zaman vermek istedi bana. Karlı, soğuk bir Ankara akşamıydı. Yurttan çıkıp bi yerlere yürümek istedik, başaramadık, her yer kapalıydı. Sonunda yurdun altındaki o köşe masaya geçip oturduk çaylarımızla. Ben, zırvalarımı, amalarımı o kare masanın her karışını gözlerimle ölçe biçe sayıp dökerken, o sükunetle oturdu karşımda. Sonunda sakin sakin bana evlenme teklif etmediğini, alt tarafı ”yakından” tanımak istediğini söyledi. Afalladım. Karşımdaki benden büyük, benden sakin, benden mantıklı, benim paniklerime, tribal enfeksiyonlarıma pabuç bırakmayacak, üstelik yeşil (mavi veya gri de olabilir, tartışma konusu) gözlü bir adamdı. Üstelik dostumdu, arkadaşımdı. 10 yıldır karşımda aynı sükunetle oturuyor, 10 yıldır herşeyimi ona anlatıyorum, ona anlatmak için yaşıyorum. 10 yıldır her 24 Ocak’ta bana aynı mektubu gönderiyor, yine nefessiz okuyorum her defasında.

6 thoughts on “10

  1. annevebebisi dedi ki:

    :))

    Nice nice on senelerce 24 ocakta e-mail alman dilegiyle :)

  2. escet dedi ki:

    nice yillara

  3. Sevgi dedi ki:

    Senin tabirinle ‘erkisi’yi uzaktan tanisam da tam senin ve onun tarzini anlatan bir ozet:).10 yil boyunca unutmadan ayni emaili atmak ise bir erkek icin ortalamanin cok uzerinde bir hassasiyet, masallah.
    Nice saglikli,huzurlu,mutlu yillara tomurcuk ve erkisi…

  4. Mine dedi ki:

    Masallah, oldu mu o kadar yaf:) Nice guzel yillara ins canim sevdiceginle…

  5. tomurcuk dedi ki:

    Teşekkürler hepinize ve maşallahlarınıza. Herkesin mesaj kutusunun binbir güzel mektupla dolması dileğiyle.

  6. şirinanne dedi ki:

    Çok romantikmiş :)
    Maşallah..
    Nice 10 10 10 senelere..

Bir Yanıt Bırakın

